Klubbtrenere

Christiania Atletklubb tilbyr alle medlemmer gratis oppfølging via våre klubbtrenere. Klubbtrenerne er utøvere som har lang erfaring med styrkeløft eller vektløfting, og de stiller opp som trenere på frivillig basis. De har tatt spesifikke kurs for teknikk og treningsprogrammer rettet mot styrkeløft eller vektløfting. Dersom du ønsker oppfølging utenfor klubben, for eksempel via en ekstern PT eller coachingtjeneste, er det selvfølgelig helt i orden. Det er ikke noe krav eller forventning fra CAK om at du må benytte deg av våre klubbtrenere. Det er kun ment som et tilbud.

Kjenner du kanskje på en liten iver etter å ha en slik trenerrolle selv? Ta kontakt med klubbens leder så lager vi en plan for det!

Styrkeløft

Som medlem i CAK som får oppfølging fra en klubbtrener kan du som minimum forvente å få et tilpasset treningsprogram og oppfølging på teknikk. Vi har mange forskjellige programmer tilgjengelig og kan bistå med teknikkinnspill både digitalt og på trening sammen. Mange utøvere klarer seg relativt selvstendig med kun programmer, mens andre ønsker tettere oppfølging og har ukentlig dialog med sin trener. Her er vi fleksible og tilpasser oss dine behov, innenfor rimelighetens grenser. Det er dugnadsarbeid, men det er lystbetont og noe trenerne våre trives med.

Våre klubbtrenere i styrkeløft er Kristin Hagset og Jarle Svensdrud.

Vektløfting

CAK tilbyr sine medlemmer programmer i vektløfting tilpasset ulike nivåer: fra nybegynnerprogrammer med høyt fokus på mobilitet og generell styrke, programmer med fokus på innlæring av teknikk til utøvere med et godt grunnlag og litt erfaring, til programmer til erfarne utøvere som ønsker å konkurrere på nasjonalt nivå. Treneren vil være tilgjengelig for å svare på dine spørsmål rundt teknikk og programmet, og kan gjøre enkle tilpasninger. Mer detaljert og tett oppfølging spesielt med tanke på teknikk skal foregå gjennom løfteskoler.

Vår klubbtrener i vektløfting er Ina-Kristin Aasvang.